Kjøpsbetingelser

Ditt kjøp er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. 

Selger på denne nettsiden er OsloDeco AS, org.nr. 917 879 362, e-post kundeservice@oslodeco.no.

Priser
Alle prisene i OsloDecos nettbutikk er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift. Frakt tilkommer.

Betaling
Hos OsloDeco kan du betale med bank-/kredittkort, Vipps og Klarna (kort eller faktura). Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom vår betalingspartner Stripe.


Frakt og Levering

Kjøper har ansvar for at korrekt adresse og mobilnummer er oppgitt ved bestilling. 

  • Lagervarer: Din bestilling pakkes og sendes i løpet av 3 virkedager, såfremt varen er på lager. 
  • Bestillingsvarer: Om varen er en bestillingsvare vil den sendes videre så snart den ankommer vårt lager.
  • Kombinasjon av bestillingsvarer og lagervarer: Dersom bestillingen er en blanding av bestillings- og lagervarer, sendes sendingen samlet når bestillingsvarene ankommer lager.

Ved hjemlevering leveres varene på bakkenivå, ikke bærehjelp. Transportør tar  ikke med seg emballasje i retur. Bærehjelp og evt bortkjøring av emballasje må bestilles separat, ta kontakt på kundeservice@oslodeco.no for avtale/prisinformasjon. Når varene er klare for levering, sender transportør melding med informasjon om levering. Klikk deg inn på lenken og bekreft foreslått dato, eller meld umiddelbart inn behov for å skyve leveringen dersom du trenger å bytte dato. Bomturer som resultat av sen eller manglende tilbakemelding om behov for annen leveringsdato enn varslet, vil belastes med en avgift på kr. 300. 

Ved henting på utleveringssted: Dersom pakken ikke hentes innen 7 dager på oppgitt hentested eller postkontor, blir den sendt i retur til oss. Kjøper blir belastet opprinnelig frakt og returkostnad samt en administrativ avgift på kr. 300. Hvis pakken skal sendes på nytt tilkommer frakt.

Levering er skjedd når du har hentet ut varen på hentested, eller mottatt den fra transportør.

Vi sender kun til adresser i Norge, og dessverre ikke Svalbard.

Angrefrist og retur
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Om du angrer på et kjøp må du gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at du har mottatt varen, eller helst så fort som mulig.

Kjøper må dekke returkostnader og er ansvarlig for at returen kommer frem. Ta godt vare på kvittering og sporing av forsendelsen. Varen må returneres ubrukt og pent pakket i originalemballasjen slik den ble mottatt.

Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet tilbake til deg. Eventuell fraktkostnad refunderes ikke. Obs! Angreretten gjelder ikke for bestillingsvarer. Varer kjøpt på salg refunderes ikke, men beløpet tilbakebetales i form av gavekort/rabattkode. 

For å returnere følger du disse stegene:

  1. Last ned skjema for angrerett her. 
  2. Send utfylt angrerettskjema elektronisk til kundeservice@oslodeco.no. (Et tydelig bilde av utfylt skjema eller elektronisk utfylt dokument er fint).
  3. Gå inn på lenken og velg «Retur med Returkode» : 
    https://my.postnord.no/privat/return
  4. Bruk returkode "OslodecoRetur"
  5. Fyll inn sendingsinformasjon (referanse er ditt ordrenummer), og betal på siden
  6. Varen må returneres ubrukt og pent pakket i originalemballasjen slik den ble mottatt. Avlever på avleveringspunkt som indikert (du velger selv avleveringssted inne på portalen).

Forbehold
Vi ønsker å gi gode beskrivelser av produktene våre i bilder og i informasjonen som er oppgitt. Vi tar allikevel forbehold om at varens faktiske farger kan avvike noe fra foto, som vises forskjellig på ulike skjermer. Sjekk gjerne spesifikasjonene som står ved produktet dersom du er usikker på størrelse, materialer, farger eller lignende. Du er alltid velkommen til å kontakte oss før du gjennomfører kjøpet dersom det er noe du lurer på. Vi tar også forbehold om feil i priser og informasjon, og dersom du oppdager noe som ikke stemmer, ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får rettet opp i feilen.

Reklamasjon

Er varen skadet? Send en mail til oss så fort som mulig og innen 14 dager på mailadresse kundeservice@oslodeco.no, med beskrivelse om hva som er feil med varen, ordrenummer, fullt navn og telefonnummer – samt bilde av den skadede varen. Ta vare på alle deler, inkludert emballasje, til saken er løst.

Er din pakke blitt skadet under transport? - les mer her.

En mangel ved varen må meldes innen rimelig tid, senest innen to måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Tilbakebetaling
Tilbakebetaling skjer vanligvis 10 dager etter vi har registrert returen. Hvis du har betalt med kredittkort vil pengene automatisk settes tilbake på samme konto. Har du betalt med faktura vil denne refunderes. Dersom fakturaen din står ubetalt kan du på forhånd kontakte oss kundeservice@oslodeco.no slik at vi kan utsette forfallsdatoen og slette fakturaen når returen kommer inn.

Personopplysninger
Personopplysningene dine er trygge hos oss, og behandles selvfølgelig etter bestemmelsene i Lov om behandling av personopplysninger.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.