Kjøpsbetingelser

Ditt kjøp er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. 

Selger på denne nettsiden er OsloDeco AS, org.nr. 917 879 362, e-post kundeservice@oslodeco.no.

Priser
Alle prisene i OsloDecos nettbutikk er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift. Frakt tilkommer.

Betaling
Hos OsloDeco kan du betale med bank-/kredittkort og vipps. Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom vår betalingspartner Stripe.

Innen kort tid vil du også kunne betale på faktura via Klarna. 


Frakt og Levering

Kjøper har ansvar for at korrekt adresse og mobilnummer er oppgitt ved bestilling. Lagervarer: Din bestilling pakkes og sendes i løpet av 3 virkedager, såfremt varen er på lager. Bestillingsvarer: Om varen er en bestillingsvare vil den sendes videre så snart den ankommer vårt lager. Dersom bestillingen er en blanding av bestillings- og lagervarer, sendes sendingen samlet når bestillingsvarene ankommer lager.

Ved hjemlevering leveres varene på bakkenivå, ikke bærehjelp. Transportør tar heller ikke med seg emballasje i retur. Bærehjelp og evt bortkjøring av emballasje må bestilles separat. Vi sender kun til adresser i Norge, og dessverre ikke Svalbard.

Ved henting på utleveringssted: Dersom pakken ikke hentes innen 7 dager på oppgitt hentested eller postkontor, blir den sendt i retur til oss. Kjøper blir belastet opprinnelig frakt og returkostnad samt en administrativ avgift på 300 kr. Hvis pakken skal sendes på nytt tilkommer frakt.

Levering er skjedd når du har hentet ut varen på hentested, eller mottatt den fra transportør.

Angrefrist og retur
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Om du angrer på et kjøp må du gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at du har mottatt varen, eller helst så fort som mulig.

Kjøper må dekke returkostnader og er ansvarlig for at returen kommer frem. Ta godt vare på kvittering og sporing av forsendelsen. Varen må returneres ubrukt og og pent pakket i originalemballasjen slik den ble mottatt, og sammen med utfyllt skjema for angrerett. Du kan også velge å sende skjema elektronisk til kundeservice@oslodeco.no. Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet tilbake til deg. Obs! Angreretten gjelder ikke for bestillingsvarer. Varer kjøpt på salg refunderes ikke, men beløpet tilbakebetales i form av gavekort/rabattkode. Adresse for hvor returen skal sendes finner du i skjemaet for angrerett. Det laster du ned her:

Last ned skjema for angrerett her.

Forbehold
Vi ønsker å gi gode beskrivelser av produktene våre i bilder og i informasjonen som er oppgitt. Vi tar allikevel forbehold om at varens faktiske farger kan avvike noe fra foto, som vises forskjellig på ulike skjermer. Sjekk gjerne spesifikasjonene som står ved produktet dersom du er usikker på størrelse, materialer, farger eller lignende. Du er alltid velkommen til å kontakte oss før du gjennomfører kjøpet dersom det er noe du lurer på. Vi tar også forbehold om feil i priser og informasjon, og dersom du oppdager noe som ikke stemmer, ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får rettet opp i feilen.

Reklamasjon

Er varen skadet? Send en mail til oss så fort som mulig og innen 14 dager på mailadresse kundeservice@oslodeco.no, med beskrivelse om hva som er feil med varen, ordrenummer, fullt navn og telefonnummer – samt bilde av den skadede varen. Ta vare på alle deler, inkludert emballasje, til saken er løst.

Er din pakke blitt skadet under transport? - les mer her.

En mangel ved varen må meldes innen rimelig tid, senest innen to måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Tilbakebetaling
Tilbakebetaling skjer vanligvis 10 dager etter vi har registrert returen. Hvis du har betalt med kredittkort vil pengene automatisk settes tilbake på samme konto. Har du betalt med faktura vil denne refunderes. Dersom fakturaen din står ubetalt kan du på forhånd kontakte oss kundeservice@oslodeco.no slik at vi kan utsette forfallsdatoen og slette fakturaen når returen kommer inn.

Personopplysninger
Personopplysningene dine er trygge hos oss, og behandles selvfølgelig etter bestemmelsene i Lov om behandling av personopplysninger.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.